Sjednica GV Gračanica je juče održana u Velikoj sali BKC-a.
Nakon postavljanja vijećničkih pitanja i inicijativa razmatran je sljedeći dnevni red:
- Ramatranje i usvajanje Izvještaja o izvršenju Budžeta za period 01.01.-30.06.2020. godine
- Razmatranje i usvajanje Izvještaja o utrošku budžetske (tekuće) rezerve za period 01.01.-30.06.2020. godine
- Ramatranje i usvajanje Odluke o zamjeni nekretnina
- Ramatranje i usvajanje Odluke o prodaji nekretnina
- Ramatranje i usvajanje Odluke o pretpostavkama, načelima i načinu izrade Programa kapitalnih investicija grada Gračanica za period 2021-2025. godina
- Donošenje Rješenja o razrješenju člana Komisije za obrazovanje, kulturu, sport, mlade i odnose sa vjerskim zajednicama
- Donošenje Rješenja o imenovanju člana Komisije za obrazovanje, kulturu, sport, mlade i odnose sa vjerskim zajednicama
- Donošenje Rješenja o izmjeni Rješenja o imenovanju Komisije za utvrđivanje prometne vrijednosti nepokretnosti i prava
- Razmatranje i usvajanje Odluke o usvajanju Izvještaja o procijenjenoj šteti od prirodne nepogodoe od poplava i klizišta na području grada Gračanica u periodu od juni 2020- juli 2020. godine
- Razmatranje i usvajanje Izvještaja o radu Gradskog vijeća Gračanica i radnih tijela (Komisija) u periodu od 01.01.-30.06.2020.
- Razmatranje i usvajanje Izvještaja o komunikaciji vijećnika i građana putem „Građanskog sata“
- Razmatranje i usvajanje Izvještaja o ostvarenju godišnjeg plana implementacije Strategije razvoja grada Gračanica za 2019. godine
- Razmatranje Informacije o aktuelnim privrednim kretanjima na području grada Gračanica u 2019. godini
- Razmatranje Informacije o realizaciji kapitalnih projekata prenesenih iz 2019. godine i planiranih projekata iz 2020. godine
- Razmatranje Informacije o stanju, mjerama i aktivnostima u vrijeme stanja nesreće od pandemije Coronavirusa – 19 na području grada Gračanica
Govoreći o izvršenju Budžeta za pvo polugodište Gradonačelnik je istakao:
„Prvo što je uočljivo je drastičan pad prihoda koji je uglavnom rezultat pada privrednih aktivnosti uzrokovan pandemijom Korona virusa i svih mjera koje su uslijedile.
Ukupno ostvareni prihodi i primitci u prvom polugodištu su 6.393.013 KM, što je u odnosu na plan manje za 33,80 % ili za 3.064.591 KM. Prihodi su manje ostvareni za 15,73 % ili manje za 1.192.574 KM. Ako se ovako nastavi, a ima naznaka čeka nas zaista teška budžetska godina. Porezni prihodi su manje ostvareni za 618.168 KM i to prihodi od indirektnih poreza manji za 503.248 KM i poreza na dohodak manji za 76.716 KM. U prvom polugodištu nije došlo do pada neporeznih prihoda koji su ostvareni nešto iznad plana, veći za 3,44 % ili za 46.408 KM.
U drugom polugodištu je očekivati pad i ovih prihoda jer smo donijeli neke mjere kojima smo pomogli obrtnike i oslobodili ih nekih dadžbina.“
Izvještaj o izvršenju Budžeta za period 01.01.-30.06.2020. godine je prihvaćen sa jednim glasom „Suzdržan“ dok je Izvještaj o utrošku budžetske rezerve prihvaćen jednoglasno.
Odluka o prodaji nekretnina je izazvala žustru raspravu vijećnika ali je i ona prihvaćena sa 19 glasova ZA, 7 Suzdržanih i 1 Protiv.
Razmatrani Izvještaji i Odluke su usvojeni jednoglasno a informacije o aktuelnim privrednim kretanjima na području grada Gračanica, realizaciji kapitalnih projekata prenesenih iz 2019 i planiranih u 2020. i o stanju, mjerama i aktivnostima u vrijeme stanja nesreće od pandemije koronavirusa na području grada Gračanica su primljene k znanju.
Gradsko vijeće je uz posljednju tačku dnevnog reda predložilo i usvojilo sljedeće zaključke:
- Grad Gračanica nastavlja kampanju zajedno sa nevladinim organizacijama, sportskim kolektivima, medijima i drugim o obavezi poštivanju mjera i nošenju maski, poštivanje fizičke distance i provođenju drugih higijensko epidemioloških mjera. Zdravlje građana je prioritet broj jedan.
- Pozivamo i sve javne i druge ustanove, subjekte, trgovačke i druge centre i prostore gdje se okuplja veći broj građana, te organizatore skupova i zabava i drugih da obezbijede sve preduslove za poštivanje svih zaštitnih mjera, posebno nošenje maski, fizičke distance i provođenje higijensko epidemioloških mjera unutar tih objekata i prostora. (Odgovorni: Poslodavci i njihova ovlaštena lica.)
- Stvoriti sve tehničke i druge pretpostavke za hitno formiranje laboratorije za testiranje u Općoj bolnici Gračanica (PCR tehnika). Već je Gradska uprava uputila zahtjev UNDP za finansijsku pomoć. (Odgovorni: Sekretar Organa uprave, šef Službe CZ i menadžment Opće bolnice Gračanica.)
- U skladu sa naredbama Ministarstva zdravstva TK i potrebama građana odmah provesti aktivnosti na uspostavi COVID 19 ambulante, a za sve pacijente osigurati normalno pružanje zdravstvenih usluga uz provođenje svih higijensko epidemioloških mjera. Kadrovski ojačati timove porodične medicine, te dosljedno provoditi nadzor nad pacijentima u kućnoj izolaciji uključujući posjete i telefonske kontrole. O tome redovno informisati i Gradsko vijeće. (Odgovorni: Direktor Doma zdravlja i Upravni odbor.)
- Zadužuje se JZU “ Dom zdravlja” Gračanica da organizuje rad službi 24 sata koje će pružati zdravstvenu uslugu i podršku COVID-19 pozitivnim pacijentima. (Odgovorni: Direktor doma zdravlja i Upravni odbor.)
- Koristeći postojeće smjernice, iskustva drugih i postojeću praksu, odmah napraviti konkretne procedure o postupcima kod smrtnih slučajeva od Covida u kući, te procedure sahrane. Uključiti i Islamsku zajednicu Gračanica. (Odgovorni: Šefovi službi, Direktor Doma zdravlja i Sanitarni inspektor.)
- U okviru službe za CZ obezbijediti prijem žalbi građana u vezi sa epidemijom i putem telefona. (Odgovorni: Šef CZ i Sekretar organa.)
- Gradski štab zahtijeva od Policijske uprave i inspekcijskih službi da pojačaju rad i kontrolu poštivanja naredbi i preporuka, te prema prekršiocima osim upozorenja i preventivnih mjera poduzimati i izricati propisane kazne. (Odgovorni: Načelnik P.U. i Inspekcijske službe.)
- Traži se od Zavoda zdravstvenog osiguranja Tuzlanskog kantona da u vrijeme epidemije obezbijedi veće količine obrazaca recepata doktorima porodične medicine, obzirom na konstantan manjak recepata koji najviše pogađa hronične bolesnike.
- Traži se od Kriznog štaba Tuzlanskog kantona i Federalnog ministarstva zdravstva da se odmah pokrenu procedure izmjena svih propisa kojim bi se skratile procedure zapošljavanja doktora i drugog medicinskog osoblja (posebno u službama porodične medicine i HES-a) u periodu epidemije. (Odgovorni: Sekretar organa i direktor Doma zdravlja.)
- Zadužuje se menadžment Doma zdravlja Gračanica i Opće bolnice Dr. Mustafa Beganović Gračanica da odmah naprave analizu potreba ljudskih resursa u službama i izvrše izmjenu svih potrebnih akata, kako bi se omogućilo da se ojačaju službe porodične medicine, HES-a i hitne pomoći, a u Općoj bolnici potrebnih službi (u vrijeme epidemije). U skladu sa potrebama i mogućnostima izvršiti i angažovanje radno sposobnih specijalista koji se nalaze u mirovini.
- Zadužuje se Služba CZ da odmah Domu zdravlja Gračanica stavi na privremeno raspolaganje namjensko vozilo koje će se koristiti za kućne posjete Covid 19 pacijenata. (Odgovoran: Šef Službe za Civilnu zaštitu.)