Obavještavaju se pripadnici boračke populacije da je na osnovu Pravilnika o ostvarivanju prava na finansijska sredstva za pomoć u rješavanju stambenih pitanja branilaca i članova njihovih porodica za 2025. godinu omogućeno podnošenje:
-zahtjeva za stambeno zbrinjavanje branilaca i članova njihovih porodica i
-zahtjeva za dodjelu interventne novčane pomoći u stambenom zbrinjavanju branilaca i članova njihovih porodica usljed iznenadnih elementarnih nepogoda koje su nastale višom silom (poplava, klizište, zemljotres, požar i sl.)
Zahtjevi se mogu preuzeti na info centru u šalter sali Gradske uprave i isti sa propisanom dokumentacijom u zahtjevu predati na šalter 1 ili šalter 2 u Gradskoj upravi počev od 08.10.2025. godine.
Pravo podnošenja zahtjeva za interventnu pomoć imaju lica: iz člana 1. Stav (1) i člana 4. Zakona o dopunskim pravima branilaca i članova njihovih porodica, drugi prečišćeni tekst („Sl. novine TK“, br. 10/20, 14/22, 9/23, 5/24 i 13/24), kao i lice u statusu supruge umrlog ratnog vojnog invalida, supruge umrlog dobitnika ratnog priznanja i odlikovanja i supruge umrlog demobilisanog branitelja.
Pravo na interventnu pomoć nemaju lica :
a) čiji ukupni mjesečni prihodi po članu uže porodice prelaze 40,01 % prosječne neto plate ostvarene u prethodnoj godini na području Federacije Bosne i Hercegovine, prema podacima Zavoda za statistiku u Federaciji BiH, izuzev lica (podnosilac zahtjeva/supružnik/djeca) koje ostvaruje pravo na minimalnu PIO penziju i lica koja žive u stambenom objektu koji je postao neuslovan za stanovanje usljed iznenadnih prirodnih elementarnih nepogoda koje su nastale višom silom.
b) koje je vlasnik ili posjednik kuće, porodične stambene zgrade ili stana koji je otkupljen po osnovu Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ili takav stan odnosno porodičnu stambenu zgradu koji zadovoljavaju stambene potrebe, posjeduje njegov član uže porodice ili
c) koje je koristilo stan ili kuću u svojini, koji su odgovarali potrebama stanovanja, a svojevoljno su izgubili stanarsko pravo, odnosno svojinu na kući, teretnim ili dobrovoljnim pravnim poslom ili su ih bilo kojim drugim pravnim poslom otuđili u periodu od 30.04.1991. godine do momenta podnošenja zahtjeva,
d) koje ima u vlasništvu jedan ili više poslovnih prostora, izuzev poslovnog prostora u kojem obavlja djelatnost iz koje obezbjeđuje uslove za egzistenciju svojoj porodici ili
e) koje traži sredstva za radove koji se smatraju redovnim investicionim održavanjem objekta (zamjena stolarije, podova, sanitarnih elemenata, oluka i elektro i vodovnih instalacija)
Uslovi za ostvarivanje prava na interventnu pomoć su:
Opći uslov za ostvarivanje prava na interventnu pomoć podrazumijeva da lice:
a) ima stalno mjesto prebivališta na području Kantona,
b) rješava stambene potrebe na području kantona i
c) ostvaruje pravo iz oblasti branilačko invalidske zaštite na području Kantona.
Posebni uslovi za ostvarivanje prava na interventnu pomoć podrazumijeva da:
a) se radi o stambenom objektu koji ne posjeduje minimalne stambene uslove za stanovanje i da se radi o stambenom objektu koji je postao neuslovan za stanovanje usljed iznenadnih prirodnih elementarnih nepogoda koje su nastale višom silom.
Neophodna dokumentacija tražena Pravilnikom:
- Zahtjev za interventnu pomoć (Aneks 1)
- Kućna lista lica kao podnosioca zahtjeva s orginalnim ili ovjerenim kopijama prijave stalnog prebivališta za sve članove uže porodice (bračni partner, vanbračni partner, djeca rođena u braku i van braka, usvojena djeca i pastorčad) a za samca, uz kućnu listu dostaviti kumulativno:,
- Izvod iz matične knjige rođenih
- Izjavu o postojanju /nepostojanju vanbračne zajednice3. Dokaz o pripadnosti boračkoj populaciji
-Uvjerenje Službe o priznavanju svojstva člana šehidske porodice/obitelji poginulog branitelja ili
-Uvjerenje Službe o priznavanju svojstva RVI
-Uvjerenje Službe da je nosilac ratntnih priznanja izdato od nadležne grupe za pitanja evidencije iz oblasti vojne obaveze ili nadležnog ministarstva unutrašnjih poslova ili
-Uvjerenje o pripadnsti Oružanim snagama izdato od nadležne grupe za pitanja evidencije iz oblasti vojne obaveze ili nadležnog ministarstva unutrašnjih poslova,
4. Dokaz o ukupnim primanjima lica kao i članova uže porodice navedenih u kućnoj listi (uvjerenje poslodavca o visini posljednje plate, ček od PIO penzije; za lica koja imaju registrovanu samostalnu djelatnoistobrazac iz poreske ispostave JS3650, uvjerenje poreske uprave o postojanju dodatnih prihoda za lice i punoljetne članove uže porodice)
5. Uvjerenje JU Službe za zapošljavanje za sve nezaposlene članove uže porodice, a ukoliko se isti ne vode na evidenciji, uvjerenje iz ispostave porezne uprave za sve nezaposlene članove uže porodice kao dokaz o statusu nezaposlenosti
6. Uvjerenje o redovnom školovanju djece iz obrazovnih ustanova
7. Dokaz da je održava ostavinska rasprava iza poginulog, umrlog ili nestalog branioca
8. Izjava ovjerena u nadležnoj gradskoj službi ili kod notara da lice i svi članovi uže porodice nisu vlasnici niti suvlasnici drugih nekretnina (kuća, stan) na području BiH izuzev one za koju je podnijet zahtjev za interventnu pomoć (Aneks III)
9. Zapisnik naležne službe ili nadležne PU o evidenciji nepogode (poplava, klizište zemljotres, požar i sl)
10. Dokaz o vlasništvu, odnosno drugi dokaz da je lice vlasnik ili vanknjižni vlasnik stambenog objekta za stambeni objekat( ZK izvadak ili građevinska dozvola ili posjedovni list ili dr dokaz o vanjknjižnom vlasništvu, neprovedeno rješenje o ostavinskom postupku ili drugi dokazi iz kojih se može utvrditi vlasništvo/vanknjižno vlasništvo)
11. Foto snimci kompletnog objekta kao i dijela koji je neuslovan za stanovanje.